10 būdų kaip veiksmingai pritaikyti remarketingą savo versle

Daugelis rinkodaros specialistų pripažįsta, kad vartotojų informacijos apie prekes ar paslaugas paieškos etape tradicinė reklama nėra labai veiksminga. Vartotojai iš verslininkų reikalauja unikalumo kuriant produktus, todėl ir juos reklamuojant turi būti pasitelkiami unikalūs, išmanieji reklamos būdai.

Didžioji dalis šiuolaikinių vartotojų tiek darbo vietoje, tiek namuose, dažnai net atostogų metu naudojasi internetu. Dėl šios priežasties internetas tapo efektyviausiu media kanalu. Tačiau banerinė (reklaminių skydelių) reklama, kaip ir kitos tradicinės reklamos priemonės jau išsikvėpė, prarado savo efektyvumą. Apjungus tradicinę interneto reklamą ir protingą reklamos rodymo būdą yra sukurta nauja, protingos reklamos priemonė – remarketingas.

Remarketingas arba pakartotinė rinkodara – tai reklamos būdas, kuris padeda pasiekti interneto svetainės lankytojus, kurie jau kartą lankėsi tinklalapyje, t.y. reklama rodoma tik tiems, kuriems ji yra aktuali. Naudojant milijonus kitų puslapių visame internete jiems perduodama unikali, su konkrečiomis prekėmis ir paslaugomis susijusi, žinutė. Šis interneto reklamos būdas yra vienas efektyviausių internete, nes padeda pasiekti tikslinę auditoriją ir tikslingai bei efektyviai panaudoti reklamos biudžetą. Toliau pateikiami 10 būdų, kaip veiksmingai galima pritaikyti remarketingo reklamą savo versle.

1. Prekės ženklo populiarinimas

Verslo įvaizdžio formavimas yra viena svarbiausių ilgalaikės verslo vystymo strategijos krypčių. Koks įvaizdis bus suformuotas klientams, tokia bus ir tikslinė auditorija ir atitinkamai pardavimai taip pat priklausys nuo to. Pasaulyje labai gerai žinomi prekės ženklai klesti vien todėl, kad jie yra žinomi. Remarketingo pagalba galima formuoti organizacijos įvaizdį tokį, kokio reikia. Lankytojas, matydamas organizacijos reklamą skirtingose interneto svetainėse ir spręsdamas, kurią paslaugas teikiančią kompaniją pasirinkti, tikėtina, kad pasirinks būtent tą, kurią bus matęs ne vieną kartą ir ne tik Google paieškoje ar socialiniuose tinkluose, bet ir skirtingose interneto svetainėse. Pastovus priminimas apie save, didina prekės ženklo žinomumą ir patikimumą.

2. Lankytojų tapimas lojaliais klientais

Ne vieno mokslinio tyrimo metu buvo įrodyta, kad lojalių klientų išlaikymas organizacijai atneša daug didesnį pelną, nei naujų pritraukimas. Remarketingo dėka vartotojams rodoma reklama, kaip priminimas apie organizaciją ir jos produktus, skatina lojalumą. Tokia reklama atsako į lankytojams kylančius klausimus net jiems neapsilankius svetainėje. Galima bendrauti su klientais, nesvarbu, kuriame tinklalapyje jie lankytųsi, jie vis tiek yra pasiekiami ir jiems perduodama aktuali žinutė. Aktualios informacijos pateikimas vartotojui ten kur jis lankosi, labai prisideda prie lojalumo didinimo.

3. Ryšio užmezgimas su potencialiais klientais

Organizacijai yra svarbūs ne tik jau lojalūs klientai, bet ir nauji, potencialūs klientai. Iki šiol populiariausias būdas užmegzti ryšį su naujais vartotojais buvo naujienlaiškio prenumerata. Naudojantis Remarketingo paslauga, vartotojų nereikia prašyti kontaktinių duomenų, tereikia juos sudominti prekėmis ar paslaugomis ir paskatinti apsilankyti interneto svetainėje bent vieną kartą. O vėliau galima pasiekti juos ten, kur dažniausiai svetainės lankytojai naršo internete, nesvarbu kurioje šalyje. Užmezgus ryšį su potencialiais klientais, perduodamos aktualios žinutės, skatinama įsigyti, užsiregistruoti ar atlikti kitas svarbias organizacijai konversijas (užsibrėžtus tikslus).

4. Prekių/paslaugų pardavimų augimas

Dažniausios priežastys, kodėl lankytojas palieka svetainę neįsigijęs prekių ar paslaugų ir daugiau nebegrįžta yra šios:
• paprasčiausiai pamiršo svetainės adresą,
• kažkas sutrukdė pirkimo, peržiūrinėjimo proceso metu,
• netinkamas laikas pirkimui,
• ir daugelis kitų priežasčių, dėl kurių svetainė paskendo informacijos sraute.
Rodant reklamą tokiems vartotojams, kurie jau domėjosi tam tikromis prekėmis ar paslaugomis gali paskatinti pardavimų augimą.

5. Aktualus pranešimas

Dar vienas Remarketingo paslaugos privalumas tai, kad reklama rodoma tik tiems žmonėms, kuriems iš tiesų reklama apie prekes ir paslaugas yra įdomi. Nes reklama rodoma tik lankytojams, jau apsilankiusiems interneto svetainėje informacijos paieškos etape. Todėl pranešimai šiai auditorijai yra aktualūs ir naudingi. Remarketingas sudaro galimybę per šiuos pranešimus pasiekti potencialius klientus ir pranešti tai, kas organizacijai svarbiausia – pareklamuoti prekę/paslaugą, paskatinti prisiregistruoti ar tiesiog paskelbti akciją. Naudojant remarketingą galima naudoti ne tik tekstinę, bet ir vaizdinę reklamą, kuri yra daug efektyvesnė dėl informacijos pateikimo galimybių, taip pat dėl to, kad yra geriau įsimenama.

6. Didelis pasiekiamumas

Vartotojai apsilankę tinklalapyje vėliau pasiekiami milijonuose interneto svetainių visame pasaulyje. Taigi, nesvarbu, kur vartotojas lankosi, visur kur yra Google AdSence reklamos plotai, jis mato būtent jam skirtą reklamą. Nei vienas reklamos būdas internete nesuteikia tokių galimybių kaip pakartotinė rinkodara. Būtent dėl to, remarketingas yra protinga reklama.

7. Organizacijos paslaugų/prekių populiarinimas

Naudojantis Remarketingo paslauga, vartotojas po apsilankymo svetainėje pamato organizacijos reklamą kitose populiariose interneto svetainėse, pvz.youtube.com, lrytas.lt, alfa.lt ir kitose interneto svetainėse. Taip kuriamas organizacijos, paslaugos ar produkto įvaizdis. Kuo populiaresnėje interneto svetainėje matoma reklama – tuo stipresnį įspūdį apie prekės ženklą ji palieka vartotojams. Remarketingas leidžia reklamuoti vieną organizacijai svarbią prekę ar paslaugą ar kelias iškart. Taip pat galima pasiekti tuos vartotojus, kurie lankėsi konkrečiuose tinklalapio puslapiuose (pvz. virtuvės baldai) ir vėliau jiems rodyti tik reklamą, susijusią su virtuvės baldais, skatinančią juos įsigyti. Remarketingas – protinga reklama, kuri žino, ko vartotojui reikia.

8. Sugrįžtantys svetainės lankytojai

Remarketingas leidžia pasiekti net 90 % prarastų interneto svetainės lankytojų ir iki 50 % iš jų sugrąžinti atgal į svetainę. Visų pirma, sugrįžusiems lankytojams organizacija primena save arba savo prekes/paslaugas ir paskatina juos atlikti tam tikrą veiksmą, atitinkantį organizacijos tikslus: registraciją, užklausimą, pardavimą ir pan. Sugrąžinti lankytojus atgal į organizacijos svetainę yra labai svarbu, kadangi jeigu jau jie pasiryžo sugrįžti į svetainę, tai reiškia, kad jie yra pasirengę tapti lojaliais. Nekreipiant dėmesio į svetainę palikusius vartotojus, neprotingai prarandami potencialūs nauji arba pasiryžę tapti lojaliais pirkėjais vartotojai. Būtent nuo šių vartotojų priklauso verslo sėkmė.

9. Tikslinga reklama

Remarketingo pagalba pasiekiami tik tie lankytojai, kurie lankėsi svetainėje. Visi lankytojai gali būti grupuojami į tam tikras auditorijas. Tik auditorijos sąrašuose esantiems žmonėms rodoma reklama. Auditorijos sąrašai surenkami taip pat labai tikslingai, atsižvelgiant į svetainės struktūrą ir individualių puslapių lankomumą. Vartotojai gali būti sugrupuoti pagal tai, kokiuose puslapiuose jie lankėsi ir kas būtent juos domino. Rodoma reklama yra paskirstoma kiekvienam auditorijos sąrašui individualiai ir tik sąraše ar sąrašų kombinacijoje esantiems vartotojams. Todėl tokia reklama yra labai tikslinga ir efektyvi, pasiekianti tik tuos vartotojus, kurie yra pasiryžę pirkti. Rodant reklamą protingai, remarketingo pagalba galima pasiekti organizacijos tikslus ir padidinti pardavimus.

10. Priminimas

Vartotojui apsisprendus įsigyti tam tikrą prekę ar paslaugą jis ieško informacijos. Šio etapo metu geriausi rezultatai yra pasiekiami tada, kai vartotojas pamato informaciją apie tam tikrą produkciją 7 kartus. Remarketingas padeda nuolat palaikyti ryšį su vartotojais, t.y. leisti jiems pamatyti reklamą tiek kartų, kad padėtų jiems apsispręsti dėl pirkinio. Tai padeda ne tik išmaniai pristatyti prekes ar paslaugas, bet kartu didinti prekės ženklo žinomumą.

Kaip Dievo įsakymus apibendrina didysis įsakymas, taip ir Remarketingo naudą apibūdina didžioji priežastis. Bet kurios organizacijos pagrindinis reklamos tikslas – kiek įmanoma daugiau padidinti pardavimus išleidžiant reklamai minimalų biudžetą. Reklamuojantis televizijoje, spaudoje ar per radiją organizacija turi mokėti už visus vartotojus, kurie reklamą išgirsta ar pamato, ne svarbu, jiems ta reklama yra aktuali ar ne. Tuo tarpu Remarketingo reklama yra rodoma tik tiksliniams vartotojams, todėl ir reklamos biudžetas nėra iššvaistomas.

Išvados

Apibendrinant, kiekviena organizacija, siekianti reklamuotis protingai, t.y. tam, kam reikia, tada, kada reikia ir ten, kur reikia, turėtų Remarketingą įtraukti į savo planuojamas reklamos kampanijas. Pakartotinės rinkodaros dėka organizacijos tikslai yra pasiekiami greičiau ir efektyviau.

Protingos reklamos era jau prasidėjusi. Ar Jūsų verslas šiandien jau naudojasi išmaniąja reklama?

 

Bendraukime! Užtruksite vos minutę.

Pradinė 15 min. konsultacija nieko nekainuoja. Nesiūlysim pirkti kilogramais reklamos, metrais remarketingo ar dar kažko panašaus. Pirminis klausimas, koks Jūsų verslo internete tikslas (patikėkite jų yra daug, ne vien tik pardavimas, nors šis galutinis tikslas irgi labai svarbus). Esame tokie patys, kaip Jūs, ieškome vertės, todėl ir sprendimai pasiūlomi, tik jei jie suteikia vertę Jūsų verslui.

Apie autorių

Martin Jokubauskas – informacinių sistemų inžinierius, skaitmeninio marketingo architektas, sukaupęs 17 metų praktinę patirtį projektuojant, vystant ir perkeliant verslus į internetą. Nuo 2009 m.  veda seminarus Internetinės rinkodaros temomis. Londone įkurtos interneto projektų vystymo agentūros INTERNET IDEAS įkūrėjas ir vadovas.

Daugiau informacijos apie reklamos galimybes Jūsų verslo auginimui internete gaukite užpildę šią užklausos formą.

Taip pat kviečiame peržiūrėti 1 val. nemokamą seminarą, kaip internetu gaunami verslo kontaktai.