Ateities reklamos technologijos

Kaip veikia reklama šiandien ir kaip ji veiks rytoj?

Depositphotos_20591931_l-600x442

Esame įpratę matyti reklamą produktų ar paslaugų, kurių mums niekada nereikėjo ir matyt nereikės. Tačiau ta pati reklama rodoma tol, kol keletos vartotojų galvoje reklama tiek įstringa, kad jie tampa pirkėjais. Tačiau ar tai efektyvu? Žiūrint iš kurios pusės. Jei finansiškai, tai itin neefektyvus būdas, nes reklama masinės informavimo priemonėse yra brangi ir netikslinga. Iš efektyvumo pusės, dalinai ji pasiteisina, taip pat jos pagalba pasiekiama itin didelė auditorija, tiesa jos tikslingumą sunku pamatuoti.

Tobulėjant technologijoms, didėjant vartotojų poreikiams ir mažėjant laikui, kurį vartotojas leidžia žiūrėdamas reklamą, atsiranda būtinybė verslui prisitaikyti prie šių aplinkybių. Galbūt jau esate girdėję tokį posakį „ateityje ne vartotojas ieškos prekės, o pati prekė ateis pas tinkamą vartotoją“.

Ir žingsnis šia linkme jau yra žengtas. Ir tiesa pasakius žengtas jau senokai (pirmieji bandymai siekia dar 2006-2007 metus). Internetas, tai terpė, kuri padeda itin tiksliai ištransliuoti reklamą, tikslingiems vartotojams. Iki šiol efektyviausia reklamos priemone (bent jau Lietuvoje) buvo ir yra laikoma reklama arba reitingavimasis (SEO) paieškos sistemoje Google. Tačiau, net itin tiksli reklamos vieta, negarantuoja, kad vartotojas pamatęs Jūsų paslaugos ar prekės aprašymą, būtent pas Jus ją ir įsigys. Statistika rodo, kad vidutiniškai vos 1% tokių lankytojų atlieka tam tikrus veiksmus svetainėje (registruojasi, perka ir pan.). O kas būna su likusiais 99% lankytojų, kurie aplanko verslo svetaines? Dažniausiai nieko. Kai kurie grįžta antrą ar net trečią kartą, dar mažesnė jų dalis įsigyja prekes ar paslaugas, tačiau dauguma atkrenta. Ir atkrenta ne dėl blogo prekės ar paslaugos pristatymo, o dėl nežinojimo, iš kurio prekės ar paslaugos tiekėjo ją reikia pirkti.

Interneto technologijos leidžia įsiminti kiekvieną Jūsų svetainės lankytoją, net jei jis nepalieka jokių kontaktų Jūsų svetainėje ir vėliau šį lankytoją pasiekti naudojantis įvariais reklamos tinklais visame internete. Ši technologija ar reklamos būdas vadinamas remarketingu.

Šios technologijos dėka, Jūsų verslo reklama gali pasiekti itin tikslinius ir potencialius Jūsų verslo klientus, net jiems neapsilankius Jūsų interneto svetainėje. Čia ir matomi pirmieji žingsniai link išmaniosios reklamos, kai ji pati ateina pas tinkamą vartotoją.

Kas daro įtaką vartotojų pasirinkimui?

Vartotojo įpročiai yra tikrai ne tokie, kaip įsivaizduoja daugelis reklamos užsakovų: Parodom reklamą, ją susidomima ir atliekamas pirkimas. Realybė kiek kitokia. Dauguma vartotojų prieš atlikdami tam tikrus veiksmus (registraciją tinklapyje, naujienlaiškiui ar pirkimas) turi įsitikinti įmonės siūlančios prekes ar paslaugas patikimumu. Kitas dalykas yra ne mažiau ir svarbus įmonės išskirtinumas. Kodėl vartotojas turi pirkti būtent pas Jus?

Google atliko tyrimą, kas ir kokią įtaką daro vartotojų pasirinkimui, prieš perkant paslaugas ar prekes. Dabar vartotojai tampa protingesni ir prieš nuspręsdami, kur išleisti savo uždirbtus pinigus, jie pasidomi, kokios yra alternatyvos, tiekėjai ar kainos rinkoje. Ir šis momentas vadinamas „Lemiamas tiesos momentas“.

Būtent šiuo momentu Jūs galite įtakoti vartotojų pasirinkimą. Nebūtina šiuo momentu vartotojų skatinti pirkti, bet daugiau reikėtų su juo bendrauti ir pasakoti, kokią naudą jis gaus, jei savo pinigus išleis pas Jus. Taip, Jūs turite rūpintis, kad informacija pasiektų kiekvieną potencialų pirkėją. Ir jei galvojate, kad „jie ir patys gali pasiskaityti mūsų svetainėje“, darote didelę klaidą, atiduodami potencialų klientą savo konkurentams. Būkite atsakingi ir rūpinkitės kiekvienu potencialiu pirkėju. Juk socialinių tinklų populiarumas ir pagrįstas tuo, kad čia ne įkyriai pardavinėjama, o bendraujama su klientu. Tačiau socialiniai tinklai, nėra vienintelė vieta, kur vartotojai lankosi ir ieško informacijos. Jūsų verslo tikslas – atsirasti ten kur yra Jūsų potencialus pirkėjas. O tai galite padaryti naudodamiesi remarketingo komunikacijos priemonėmis. Su kiekvienu vartotoju reiktų bendrauti kiek įmanoma individualiai. Galbūt reklaminiame pranešime kiekvieno vartotojo vardo neparašysite, tačiau pradėti bendravimą nuo aktualios vartotojui temos ar prekės tikrai galite.

Kalbėdami savo vartotojų kalba ir prisitaikydami prie kiekvieno, ten kur jie yra, Jūs tikrai laimėsite konkurencinę kovą prieš konkurentus.

Įmonės patikimumo ir kokybės užtikrinimas

Internete sunku suvokti, kodėl viena įmonė ar el. parduotuvė parduoda tą pačią prekę ar paslaugą pigiau ar brangiau. Tačiau paanalizavus vartotojų pasirinkimo motyvą paaiškėja, kad jie linkę pirkti prekę brangiau, bet nerizikuoti ir gauti geresnį aptarnavimą ar paslaugos kokybę.

Prekės ženklo jėga žinoma visiems. Coca-cola ir Afrikoje Coca-cola. Pirkdami ją Jūs žinote, ką gausite, nesvarbu, kad parduotuvės lentynoje yra penkis kartus pigesnė kitos rūšies cola.

Internete ši taisyklė dar labiau sustiprėja. Pirkti nematant pardavėjo yra rizika ir kiekvienas pirkėjas nori tą riziką sumažinti. Jūsų, kaip pardavėjo užduotis – užtikrinti pirkėją Jūsų ženklo patikimumu ir aptarnavimo kokybe. Jei prekės ženklas nežinomas ir matytas tik vieną kartą, jis yra nekonkurencingas su kita įmone, kuri reklamuojasi itin populiariame portale.

Remarketingo pagalba, savo reklamą galite ištransliuoti pačiuose populiariausiuose tinklapiuose ir tik tiems, kurie domėjosi Jūsų prekėmis ar paslaugomis. Jūsų įmonės įvaizdis kyla šių, potencialių pirkėjų akyse, kai mato, kad Jūs reklamuojatės žinomuose portaluose. Jūsų prekės ženklas įsimenamas ir įgyja pasitikėjimą. Daug kartų efektyviau yra reklamuoti save penkiems, bet itin paslauga ar preke susidomėjusiems lankytojams, nei tūkstančiams, kuriems Jūs visai neįdomūs. O kas geriausia remarketinge – Jūs mokate tik už tuos vartotojus, kurie susidomi Jūsų reklama.

Šiandien siūlomi sprendimai

Tarp daugybės reklamos būdų internete kartais sunku susigaudyti, tačiau turėtumėte įsiminti šias efektyvias reklamos priemones Jūsų verslui. Remarketingo pagalba jau dabar galima vartotojus pasiekti ne tik itin autoritetinguose portaluose, bet ir socialiniame tinkle Facebook ar internetinių pokalbių programoje Skype.

Reklama skatinanti atlikti veiksmą

Jei Jūsų svetainės lankytojai pasiekia tam tikrus puslapius ir neatlieka veiksmo, pavyzdžiui neužsiregistruoja tinklalapyje ar neprisijungia prie Jūsų facebook fanų puslapio, Jūs galite jiems priminti apie tai remarketingo būdu.

Jei vartotojai įsidėjo prekes į krepšelį, bet dėl tam tikrų priežąsčių neužbaigė pirkimo proceso, pasiekite tokius vartotojus ir priminkite jiems apie jų prekes, kurių jiems šiuo metu reikia.

Patikimumo užtikrinimas

Norite išsiskirti iš kitų prekės ženklų? Girkitės, bet įsiminkite, kad tai turite daryti ne savo, o savo klientų lūpomis. Didžiausią įtaką pardavimams daro, Jūsų klientų sėkmės istorijos. Remarketingo pagalba, šias istorijas galite papasakoti savo potencialiems klientams.

Priminimo funkcija

Tai itin aktualu renginių organizatoriams. Jei artėja data, kada turi įvykti vienas ar kitas renginys, labai svarbu apie tai priminti tarkim tam tikros muzikos grupės gerbėjams, kad jų dievaičiai koncertuos tam tikrą dieną, tam tikroje vietoje ir kad bilietai tirpsta, kaip sniegas pavasarį. Tai paskatins tuos neapsisprendėlius imtis veiksmų ir įsigyti bilietus į koncertą, teatrą ar kitą aktualų renginį. Kartais užtenka vieno impulso, kad reikiama auditorija sureaguotų pagal Jūsų pageidavimus.

Apie autorių

Martin Jokubauskas – informacinių sistemų inžinierius, skaitmeninio marketingo architektas, sukaupęs 17 metų praktinę patirtį projektuojant, vystant ir perkeliant verslus į internetą. Nuo 2009 m.  veda seminarus Internetinės rinkodaros temomis. Londone įkurtos interneto projektų vystymo agentūros INTERNET IDEAS įkūrėjas ir vadovas.

Daugiau informacijos apie reklamos galimybes Jūsų verslo auginimui internete gaukite užpildę šią užklausos formą.

Taip pat kviečiame peržiūrėti 1 val. nemokamą seminarą, kaip internetu gaunami verslo kontaktai.