Efektyvesnė ir pigesnė reklama nei televizijoje.
Kas tai?

Sekundės kaina TV ekrane

tv-vs-remarketingas-600x568

Pagal pateiktus oficialius reklamos įkainius televizijoje (lentelė pateikta žemiau) matome, kad 1 sekundės reklamos kaina populiariausiuose televizijos kanaluose svyruoja nuo 13 iki 38 Lt. Tradiciniai marketingo tyrimai sako, kad norint žinutę „įkalti“ į žmonių galvas ją reikia pakartoti mažiausiai 7 kartus. Dar geriau, kad tą pačią žinutę vartotojas pamatytų/išgirstų net 23 kartus ir iš skirtingų šaltinių. Vadinasi norint ištransliuoti reklaminę žinutę televizijoje nuo 7 iki 23 kartu, kai žinutės trukmė 10 sekundžių, tai Jums gali atsieiti nuo 910 Lt iki 8740 Lt. Taigi norint prikaustyti žiūrovą prie Jūsų reklamos tik 70 – 230  sekundžių teks pakloti nemažą pinigų sumą. Kitas dalykas, tokiais kiekiais reklamos televizijoje Jums nepavyks užsakyti, nekalbant apie potencialaus vartotojo praleistą laiką su reklama (kiek iš Jūsų žiūrite visą reklamos pauzę  televizijoje?). Ir kitas klausimas, kiek tas vartotojas, žiūrintis savo mėgstamą laidą ar filmą yra potencialus Jūsų klientas?

Reklamos laikasTV3LNK
Dienos laikas13 Lt21 Lt
Rytinis22 Lt14 Lt
Pavakario laikas/Popiečio laikas33 Lt33 Lt
Geriausias laikas38 Lt37 Lt
Nakties laikas38 Lt

1 sekundės reklamos įkainiai televizijoje.

Sparčiausiai augantis reklamos kanalas

Tačiau palikime televiziją ramybėje, šios statistikos reikėjo, kaip atskaitos taško palyginimui. O dabar pereikime prie kito reklamos kanalo – interneto. Pagal TNS tyrimo (2012 ruduo) duomenis Lietuvoje lyginant TV , interneto ir kitų medijų sritis, interneto reklama auga sparčiausiai (+2%). Tuo tarpu, reklama spaudoje, lauko reklama tampa  regresuojanti ir neefektyvi.

Reklamos poreikis internete auga jau ne pirmus metus ir neketina sustoti. Verslas ieško efektyvesnių būdų pristatyti savo paslaugas ar prekes vartotojams. Prekės ženklo žinomumas ir išskirtinumas vartotojo akyse, kaip niekad tampa aktuali tema. O kaip gi interneto pagalba tai pasiekti?

Pirmas dalykas Jūsų prekės ženklo, paslaugų ar tiesiog prekių reklama turi patraukti vartotojo dėmesį. Antra – kai jau gavote dėmesį – išgryninkite ar tai tikrai Jūsų tikslinis vartotojas, o tada darykite viską, kas įmanomą, kad šio vartotojo dėmesį prikaustytumėte prie savo prekės ženklo.

Kaip pasiekti interneto vartotojo dėmesį ir išlikti jo centre

Dėmesio prikaustymą prie prekės ženklo reklamos geriausiai įgyvendinti naudojant remarketingo (pakartotinės rinkodaros) reklamos priemones. Pakartotinės rinkodaros pagalba, galite išgrynintą savo potencialų pirkėją pasiekti bet kur, kur jis lankosi internete ir perduoti jam Jūsų reklaminį pranešimą. Pakartoti šį pranešimą vienam vartotojui yra labai paprasta, tereikia, kad jis naudotųsi internetu ir lankytų populiarias svetaines, kurios turi reklamos plotus (o dauguma svetainių jas turi).

Taigi, šiuo atveju, Jums nebereikia laukti, kada ateis vakaras ir Jūsų galimai potencialus klientas prisės prie televizoriaus ir sulauks reklamos laiko. Internete šis laikas yra pastovus ir reklama „vaikšto“ kartu su Jūsų klientu tada kai jis naršo po internetą. Praleidžiamas laikas su prekės ženklu ir jo pastebėjimas yra žymiai didesnis. Ir priklausomai, nuo pasirinktos mokėjimo už reklamą formos, šie reklamos parodymai vartotojui Jums gali beveik nieko nekainuoti! O jei potencialus klientas visgi susidomi reklama ir ant jos pasispaudžia, Jūs sumokate nuo 0,20 Lt iki 4 Lt už paspaudimą, o Jūsų reklama gali būti ištransliuota vienam vartotojui net ir 50 ar daugiau kartų. Tarkim vienas reklaminis skelbimas internete patraukia Jūsų tikslinio vartotojo dėmesį tik 3 sekundėms (dažniausiai dėmesys patraukiamas ilgesniam laikui), o reklama tampačiam vartotojui parodoma per savaitę 50 kartų, vartotojas ant jos paspaudžia du kartus. Vadinasi 150 sekundžių reklamos itin tiksliniam vartotojui internete Jums kainuoja daugiausiai 8 Lt (0,053 Lt/s). Palyginimui, televizijoje 150 sekundžių kainuotų nuo 1950 Lt iki 5700 Lt.

Tačiau daugelis gali paprieštarauti, nes televizijos pagalba pasiekiama žymiai didesnė auditorija rodant vieną reklaminį klipą, tačiau ar ne geriau reklamą rodyti šimtams, bet tikrai preke ar paslauga besidomintiems vartotojams, nei šimtams tūkstančių, kuriems ji visiškai nerūpi? Bandymai priminti apie save vartotojams, kurių galvose nėra poreikio Jūsų prekėms ar paslaugoms, kainuoja žymiai daugiau ir laiko, ir pinigų ir pastangų, nei reklama itin tiksliniams vartotojams. O ir kainos atžvilgiu, remarketingo reklama rodant ją 100.000 tikslinių vartotojų, kainuotų 5300 Lt. Kaina galbūt jau panašesnė į televizijos, tačiau reklamos efektyvumas, rodant ją tik tiems, kam ji aktuali yra nepamatuojamai didesnis.

Kas įdomiausia, kad naudodami remarketingo reklamą, Jūs tiksliai žinote kiek kartų ji buvo parodyta, kiek kartų ant jos paspaudė vartotojai, kiek laiko po to jie praleido Jūsų svetainėje ir kokius veiksmus joje atliko. Turėdami tokius duomenis, savo reklamą ir nukreipimo puslapio turinį, galite sukurti labai efektyvų ir nešantį Jūsų verslui pelną.

Apie autorių

Martin Jokubauskas – informacinių sistemų inžinierius, skaitmeninio marketingo architektas, sukaupęs 17 metų praktinę patirtį projektuojant, vystant ir perkeliant verslus į internetą. Nuo 2009 m.  veda seminarus Internetinės rinkodaros temomis. Londone įkurtos interneto projektų vystymo agentūros INTERNET IDEAS įkūrėjas ir vadovas.

Daugiau informacijos apie reklamos galimybes Jūsų verslo auginimui internete gaukite užpildę šią užklausos formą.

Taip pat kviečiame peržiūrėti 1 val. nemokamą seminarą, kaip internetu gaunami verslo kontaktai.