Ką reikia žinoti prieš pradedant remarketingo kampaniją?

Vis labiau populiarėjant remarketingo principu veikiančiai reklamai, pastebima tendencija, kad remarketingo reklaminės kampanijos daromos vardan darymo, nesigilinant ar tikrai reikia vartotojus grąžinti į svetainę ir kokiu tikslu jie turi būti sugrąžinami. Šio straipsnio tikslas sudėlioti bent jau 3 pagrindinius žingsnius, kurie padėtų paleisti teisingą remarketingo kampaniją.

vartotojo-elgsenos-tunelis

1 – Išsiaiškinti sugrįžimo tikslą

Remarketingas padeda dirbti tik su Jūsų svetainę aplankiusiais lankytojais, todėl svarbu suvokti, kodėl turi grįžti lankytojas į Jūsų svetainę antrą ar daugiau kartų.

Atkreipkite dėmesį, kur nukreipsite remarketingo lankytojus. Jei į tą patį puslapį, kuriame jie buvo, klausimas ar jie bus sužavėti tuo pasiūlymu pamatę jį antrą kartą? Tai tinka, jei tik norite priminti vartotojams apie save, ar paliktą prekės krepšelį ir tai suveiks vos vieną ar du kartus, bet kas toliau? Jei vartotojas grįžta trečią ar net dešimtą kartą, o Jūs jam bruksite tą patį pasiūlymą ir manote, kad tokiu atveju, tai labiau suveiks? Galbūt vienam iš šimto ir suveiks, bet ne daugiau. Taip suveiks reklamos ir prekės ženklo įsiminimo būdu, bet tikrai ne skatinimu pirkti ar atlikti veiksmą.

Vadinasi, tikslas sugrąžintiems lankytojams svetainėje turi būti keliamas kitoks. Čia labai svarbu suvokti, koks yra Jūsų tinklalapio lankytojų elgesio tunelis. Kada Jūsų svetainės lankytojas, kokį veiksmą turi atlikti. Galbūt pirkimą jie gali atlikti tik tuomet, kai yra registruoti Jūsų svetainės vartotojai? Tai šiuo atveju, vertėtų skatinti vartotoją registruotis svetainėje, o ne įsigyti prekes/paslaugas. Aišku, prekė ar paslauga irgi gali būti tas motyvatorius, skatinantis vartotoją registruotis, čia svarbiau turėti aiškią strategiją, kokiu būdu svetainės lankytojas nuo pirmo apsilankymo bus vedamas iki galutinio svetainės tikslo. Kiek veiksmų ir etapų jis turi praeiti, kol pagaliau, jis galės atlikti galutinį veiksmą – pirkimą. Kiekviename iš šių etapų yra savi tikslai ir kiekvienam etapui naudojama individuali remarketingo strategija.

2 – Kviesti atlikti veiksmą

Kalbant apie veiksmų atlikimą, svarbu, kad tiek reklaminiuose skydeliuose, kuriuos demonstruojate remarketingo būdu, tiek svetainės nukreipimo puslapyje, kurį aplanko šį skydelį paspaudę lankytojai, būtų veiksmo skatinimo elementai ir jų tęstinumas.

Jei reklaminiame skydelyje yra mygtukas „Skaityti plačiau“, puslapio turinys turėtų būti tekstas, kurį vartotojas skaitydamas sužino daugiau informacijos ir gale teksto pateikiamas naujas skatinimo veikti elementas, vedantis vartotoją link kito žingsnio (Užklausimo siuntimo, papildomos informacijos perskaitymo, susisiekimo formos ir pan.).

Šis žingsnis iš pirmo žvilgsnio toks elementarus, bet net 7-ose iš 10-ies remarketingo kampanijų, pastebime, kad į tai visiškai neatsižvelgiama. Kodėl? O gi dėl paprasčiausios priežasties – nebuvo atliktas interneto svetainės auditas, bei tinklapio tikslų suderinimas su remarketingo kampanija. Galbūt tie tikslai net nebuvo iškelti, nes nukreipimo puslapiai yra „nepamatuojami“. Juose neaišku, kokį tikslą turi įgyvendinti lankytojas, o tokiu atveju remarketingo kampanija visuomet bus neefektyvi ir net kyla klausimas, kam iš vis tokią kampaniją reikėjo paleisti?

3 – Informacija grįžtantiems

Šis žingsnis glaudžiai susijęs su pirmuoju, tačiau, verta suprasti, kad jei vartotojas grįžta į puslapį jau 3 ar daugiau kartų, pati puslapio informacija jam yra pažįstama, todėl išvydęs tą patį turinį vartotojas nėra nustebinamas. Informacija grįžtantiesiems lankytojams turėtų irgi keistis, priklausomai, nuo to, ką tinklalapyje nuveikė vartotojas. Vienas iš pavyzdžių, tai pirkimo mygtuko pozicijos keitimas, pagal vartotojo apsilankymo skaičių. Pirmą kartą apsilankius puslapyje, pirkimo mygtukas turėtų būti rodomas tik po to, kai vartotojas supažindinamas su produktu ir “užmotyvuojamas” jį turėti. Trečia ar daugiau kartų apsilankius tokiame puslapyje, pardavimo informacija, kodėl būtent dabar reiktų užsakyti prekę/paslaugą turėtų matytis jau pirmame plane, nes vartotojas yra susipažinęs su motyvais ir specifikacijomis. O jei dar atsirastų specialus pasiūlymas, galiojantis vos 10 minučių?

Paskutinis pavyzdys, jau reikalauja platesnio strateginio mąstymo ir techninio išpildymo, kaip galima panaudoti remarketingą savo pardavimo procese, tačiau jei Jūs ieškote efektyvių būdų įdarbinti savo versle remarketingo reklamos kanalą, būtinai turite žvelgti plačiau į remarketingo panaudojimo galimybes, nei vien tik, kaip į lankytojų sugrąžinimo priemonę.

Remarketingo būdu galite sustiprinti savo prekės ženklo žinomumą ir patikimumą, priminti savo tikslinei auditorijai apie prekes/paslaugas, informuoti apie naujausią produkciją, specialias kainas, artimiausiu renginius, reklamuoti naudingą turinį, skatinti registracijas, pardavimus ir t.t.

Apie autorių

Martin Jokubauskas – informacinių sistemų inžinierius, skaitmeninio marketingo architektas, sukaupęs 17 metų praktinę patirtį projektuojant, vystant ir perkeliant verslus į internetą. Nuo 2009 m.  veda seminarus Internetinės rinkodaros temomis. Londone įkurtos interneto projektų vystymo agentūros INTERNET IDEAS įkūrėjas ir vadovas.

Daugiau informacijos apie reklamos galimybes Jūsų verslo auginimui internete gaukite užpildę šią užklausos formą.

Taip pat kviečiame peržiūrėti 1 val. nemokamą seminarą, kaip internetu gaunami verslo kontaktai.