Kaip pasiekti interneto svetainės lankytojus, jei jie nepaliko savo kontaktų?

pasiekti-lankytojus

Pirkimas iš pirmo karto

Vienas pagrindinių darbų, plėtojant verslą internete, yra prisitraukti kuo tikslingesnius lankytojus į savo svetainę. Tam naudojamos daugeliui žinomos priemonės, kaip elektroninio pašto rinkodara arba dar vadinama naujienlaiškių rinkodara, tinklalapių optimizavimas paieškos sistemoms (SEO), mokama reklama paieškos sistemose, kaip pvz. Google AdWords reklama, socialinių tinklų marketingas ir reklama, straipsniai tinklaraščiuose, reklaminiai skydeliai populiariose tinklalapiuose ir kt.

Šių priemonių pagalba galima prisitraukti labai tikslinį srautą į savo svetainę ir jei lankytojas iš karto susidomi siūlomomis paslaugomis ar prekėmis – jis jas perka. Tačiau statistiškai paskaičiuota, kad užklausimus dėl paslaugų užsakymo t.y. savo kontaktus palieka vidutiniškai apie 10% svetainės lankytojų iš kurių vos 1% ar mažiau perka siūlomas paslaugas. Taigi gaunasi, kad didžioji dalis pritraukto lankytojų srauto tiesiog atkrenta. Kai kurie iš šių lankytojų dar kartą grįžta atgal į svetainę, tačiau dauguma į ją nebeužeina.

Įtikinkite, tada parduokite

Dažnai susidaro klaidinga nuomonė, kad vartotojai užsukę į svetainę ir nieko nepirkę yra netiksliniai vartotojai. Dalis jų tokie ir yra, tačiau yra kita dalis, kuriai apsispręsti dėl paslaugos pirkimo reikia daugiau laiko, nei „atėjau, pamačiau, nupirkau“. Prisiminkite savo įpročius, kaip Jūs užsakote paslaugas internetu. Juk dažnu atveju reikia įsitikinti paslaugos kokybe, sužinoti, kokia yra įmonės reputacija, kodėl būtent šios kompanijos siūlomos paslaugos yra geresnės nei konkurentų ir pan. Yra daugybė veiksnių, kurie padeda apsispręsti, iš kokios įmonės Jūs ketinate užsakyti paslaugas ar specifines prekes.

Vienas iš šiandien populiariausių būdų įtikinti vartotoją dėl paslaugos ar prekių kokybės yra naujienlaiškių marketingas. Tačiau šiuo atveju Jūs susirinksite tik tą auditorijos dalį, kuri susidomėjo Jūsų paslaugomis ar siūloma nemokama informacija iš karto ją pamatę. Taigi, čia kyla klausimas, o kaip pasiekti svetainės lankytojus, jei jie nepaliko savo kontaktų ir iš svetainės išėjo? Visi Jūsų svetainės lankytojai sudaro specifinę ir unikalią auditoriją t.y. kiekvienos interneto svetainės auditorijos, tarkim lankytojai apsilankę per paskutinį mėnesį, yra skirtingos ir unikalios. O taip yra todėl, kad kiekviena kompanija naudoja skirtingas lankytojų srauto pritraukimo priemones. Taigi, tikslui įgyvendinti, Jūs turite gauti priėjimą prie savo auditorijos ir pakartoti savo pranešimą savo lankytojams.

Geriausio reklamos metodo efektyvesnis pritaikymas internete

Šis procesas vadinamas pakartotine rinkodara, kuri dažnai naudojama televizijoje, radijuje ar spaudoje, tačiau yra netikslinė, nes pranešimą bandoma įbrukti visiems iš eilės. O įsivaizduokite, kad turite medios kanalą, kurį žiūri tik Jūsų svetainės lankytojai, taip tie unikalūs, įvairiomis priemonėmis pritraukti tiksliniai lankytojai, kurie jau yra susipažinę su Jūsų paslaugomis ir tai padarę savo noru, o ne per prievartą įbrukus jiems reklaminę skrajutę. Kaip šioje situacijoje pasikeistų Jūsų reklama, jei žinotumėte, kad kiekvienas žiūrovas jau pažįsta Jūsų prekės ženklą?

Remarketingas (dar vadinamas “retargetingas”)  –  tai pakartotinės rinkodaros procesas, kuris leidžia surasti buvusius Jūsų interneto svetainės lankytojus visame internete ir jiems parodyti susijusią Jūsų tinklapio reklamą. Pakartotinė rinkodara padeda susigrąžinti ne tik prarastus svetainės lankytojus, bet pasiekti ir pasirengusius pirkti lankytojus bei iš naujo juos įtikinti įsigyti Jūsų siūlomą paslaugas ar prekes.

Remarketingo paslauga teikiama naudojantis Google AdWords ir Google AdSence (Google Display Network) sistemų pagalba. Veikimo principas grindžiamas tekstinės, banerinės, interaktyvios ir video  reklamos rodymu itin tikslinei auditorijai t.y. tik Jūsų svetainės lankytojams, rodant reklamą milijonuose interneto puslapių, naudojančių Google AdSence reklamos plotus.

Dauguma reklamos internete tinklų šį technologinį metodą turi įsidiegusios, taigi, tai nėra stebuklas ar naujovė interneto marketingo srityje. Google Display Network savo dydžiu ir prieinamumu prie tikslinių lankytojų nukonkuruoja daugumą vietinių interneto reklamos tinklų. Tačiau vos daugiau nei 5% visų interneto svetainių savininkų, kurie investuoja į reklamą internete, šį metodą naudoja.

Žemiau esančiame paveiksle parodyta, kaip veikia pakartotinės rinkodaros procesas naudojantis remarketingo paslaugomis.

  1. Į Jūsų interneto svetainę lankytojas pirmą kartą patenka įprastais interneto reklamos būdais.
  2. Tik lankytojui apsilankius Jūsų svetainėje, šis vartotojas yra įsimenamas Google AdWords sistemos. Kad Google Adwords sistema naršyklės sausainėlių (ang. cookies) pagalba įsimintų Jūsų svetainės lankytojus (svetainės auditoriją) į svetainę patalpinamas specialus Google AdWords sistemos kodas.
  3. Lankytojui palikus Jūsų svetainę ir pradėjus naršyti po internetą, Google šį vartotoją gali atpažinti bet kurioje interneto svetainėje, naudojančioje Google AdSence reklamos plotus.
  4. Lankytojui apsilankius kitoje svetainėje, kurioje yra Google AdSence reklamos plotas, Google parodo Jūsų reklamą tam pačiam lankytojui, kuris prieš tai lankėsi Jūsų svetainėje. Google AdSence reklamos plotai yra naudojami milijonuose interneto svetainių visame pasaulyje.

Remarketingo pagalba Jūs galite padidinti ne tik savo investicijos į interneto reklamą grąžą, bet ir sustiprinti savo prekės ženklo žinomumą, parodyti tikslingus pranešimus savo interneto svetainės lankytojams, net jiems neapsilankius Jūsų svetainėje.

Jei investuojate į savo verslo plėtrą internete, atkreipkite dėmesį į savo interneto svetainės auditoriją. Formuokite ją tikslingai ir pasiekite savo auditoriją bet kuriuo momentu. Svetainės auditorija tai lyg Jūsų nuosavas interneto media kanalas.

Apie autorių

Martin Jokubauskas – informacinių sistemų inžinierius, skaitmeninio marketingo architektas, sukaupęs 17 metų praktinę patirtį projektuojant, vystant ir perkeliant verslus į internetą. Nuo 2009 m.  veda seminarus Internetinės rinkodaros temomis. Londone įkurtos interneto projektų vystymo agentūros INTERNET IDEAS įkūrėjas ir vadovas.

Daugiau informacijos apie reklamos galimybes Jūsų verslo auginimui internete gaukite užpildę šią užklausos formą.

Taip pat kviečiame peržiūrėti 1 val. nemokamą seminarą, kaip internetu gaunami verslo kontaktai.